All I Need Is You - Kapitel 2

TIDIGARE:

Vaddå, så du typ lever inte livet?” helt plötsligt hörde jag Nolan bakom mig och hoppade till, han flinade mot mig och jag tänkte efter.

Ehm, nä inte direkt..” svarade jag bara.

Woah, nu tycker jag vi kör en sån där Djungelboken-sång när björnen träffat pojken, ni vet?!” sa Nolan och alla stirrade på honom och sedan bröt alla ut i ett gapskratt, utom Nolan som satt där helt förvirrad. Här, med dessa personer, kommer jag trivas!



Det var torsdag eftermiddag och jag satt på bussen hem med hörlurarna iproppade i öronen. Just nu lyssnade jag på Yeah med Usher, gammal men sjukt bra! Jag kom på mig själv med att sitta och sjunga med i låten, jag kollade runt mig och såg att det var några som satt och kollade konstigt på mig, jag kände hur jag blev röd i ansiktet och kollade snabbt framåt igen. När bussen stannade vid min hållplatts gick jag av och började gå hemåt. Det var ganska varmt eftersom det ändå var september fortfarande.

”Ayee, Franciscooo!?” hörde jag en röst ropa bakom mig, jag vände mig om och såg Chaz och Jazon springades bakom mig.

”Tja pojkaaar! Vad var det för namn föresten?” sa jag och skrattade.

”Äh, ja vet inte, men jag tyckte det passade!” svarade Jazon och jag skrattade ännu mer. Don kollade på varandra, sen mig, sen började dem också skratta. När vi väl slutat skratta så frågade dem om jag ville hänga med hem till Jazon och spela NBA 2K. Jag stod och kollade frågande på dem ett tag.

”Har du aldrig spelat NBA 2K?!” utbrast Chaz när han förstod min frågande blick. Jag skakade försiktigt på huvet och han himlade med ögonen.

”Shit kvinna, då får det här bli första gången då!” sa Jazon och tog tag i min hand och började gå. På vägen förklarade dem lite smått var det var och grundregler.

Jazon bodde bara något kvarter ifrån mig så det tog inte så lång tid att gå. När vi kom fram så gick vi in till köket för killarna var hungriga, jag log lite för mig själv och sen kom hans mamma in.

”Hej mamma, Nat följde med hem också, hon har precis flyttat hit.” sa Jazon och jag log mot henne.

”Välkommen Nat, hoppas du kommer trivas här!” sa hon och log varmt mot mig och jag besvarade hennes leende och sa tack.

När killarna hade ätit klart så gick vi upp på Janzons rum för att börja spela. Chaz och Jazon började för att jag skulle fatta lite grann i alla fall. När det var min tur så sprang jag runt som en yr höna på planen och fatta ingenting. Jazon och Chaz låg dubbelvikta av skratt och kunde knappt andas. Jag bara satt där helt förvirrad och fattade inte var jag gjorde.

”Jag har aldrig vart bra på sånt här..” sa jag tyst och de började bara skratta ännu mera. När dem väl slutat skratta, vilket tog en himla lång tid, så satte sig Chaz bredvid mig och hjälpte mig med hur jag skulle göra. Jag kan säga att det gick mycket bättre, men Jazon ledde fortfarande stort över mig. Helt plötsligt så råkade jag kasta iväg bollen och jag satte den, 3 poäng! Jag hoppade upp och gjorde glädjeskutt, Jazon kollade konstigt på mig och hade världens största flin på ansiktet, Chaz  började gapskratta igen och sen låg vi alla där på golvet och skrattade. Jag kände hur det föll några tårar så jag torkade snabbt bort dem. Vi fortsatte spela och tillslut gick det bättre för mig. Dem lärde mig några tips men det gick inte så bra att göra dem. När klockan var 9 så sa jag att jag var tvungen att gå hem, jag hade ändå inte ätit något sen lunch. Vi kramades hejdå och jag började gå. Jag proppade i mina hörlurar i öronen och satte på Yellow av Coldplay. När jag kom innanför dörren så tog jag av min mina ytterkläder och gick in till köket. Jag kollade genom kylskåpet men hittade inget att äta. Jag gick ut i vardagsrummet där min storebror Dylan satt och kollade på något program. Jag gjorde något ninjahopp över soffryggen och satte mig bredvid honom. Han flinade åt mig och fortsatte sen kolla på tv.

”Har ni ätit än?” frågade jag och kom sen på att klockan var 9.

”Ja, men det blev inget kvar.” jag stirrade på honom.

”nehe, vad ska jag äta då?” frågade jag och han kollade på mig och flinade igen.

”not my problem” sa han. ”Idiot” muttrade jag och slog till honom på armen. Jag reste mig upp och gick ut till köket för att ta en koll i frysen också. Jag tog fram några köttbullar och började steka. När jag var klar och skulle börja äta kom pappa in till köket och satte sig mittemot mig och tog en köttbulle och kastade in i munnen.

”Vad är det med killar och mat?” frågade jag skeptsikt och himlade med ögonen. Han flinade mot mig och sen frågade han vart jag hade varit. Jag svarade att jag hade vart hos Jazon med honom och Chaz.

”Nat goes hard första veckan. ” hörde jag någon säga bakom mig och där stod Dylan med ett stort flin på läpparna.

”Ha-Ha, du är så rolig” sa jag och fejkskrattade så dåligt som jag kunde.

”Vilka är de då?” frågade pappa med minst lika retsam röst.

”Asså shit, det är ett par killKOMPISAR, får man inte ha sånna eller?” frågade jag och kunde inte låta bli att le lite.

Efter ungefär 20 minuter av dryghet gick jag upp på mitt rum och satte på datorn. Jag kollade runt lite på twitter, men inget speciellt hade hänt. Jag såg däremot att jag hade fått några nya följare. @Chazsom3rs , @itsRyanButler , @JazonParker , @BeccaXo och @iamJenna . Jag följde tillbaka alla innan jag stängde ner datorn för att gå in och duscha, jag tog en snabb men otroligt skön dusch och efter det fönade jag håret och skruvade det i två tofsar. Sen borstade jag tänderna och gick och la mig. Jag somnade nästan direkt när jag la huvet på kudden, var så himla trött!


NÄSTA DAG, PÅ LUNCHEN:

Ryan satt och höll om Becca som vanligt och Becca och jag satt och pratade medans Ryan satt och lyssnade.

”Så kommer du ikväll, Michelle ska ha fest gör hennes föräldrar ska bort under helgen.” frågade hon mig plötsligt.

”Visst, men kan inte du hänga med mig hem så fixar vi oss där?” frågade jag och hon lös upp.

”Självklart, jag måste bara hem till mig och hämta grejer, sen kan jag åka till dig.” sa hon och jag log och nickade.

När skolan tillslut var slut tog jag bussen hem och i väntan på Becca tog jag upp min dator och loggade in på twitter och knappade in ”Patry hard 2night. Right @Beccaxo ?! x” jag klickade på tweet och sen satte jag på spotify och satte på min favoritspellista. Jag började hoppa runt och sjunga med i musiken, om man nu kan kalla det att sjunga… Mitt i refrängen på Smile av Avril Lavinge, min favoritlåt, ringde ringklockan så jag gick ner och muttrade något för mig själv. När jag öppnade dörren stod Becca där, jag kramade henne och vi gick upp på mitt rum. Det var ganska stökigt och jag hade lyckats ha ner en och annan möbel när jag dansat, och jag hade även inte lyckats packa upp alla flyttkartonger, mitt rum såg ut lite som ett bombnedslag, bokstavligt talat. Jag såg i ögonvrån hur Becca fnissade till och jag kollade på henne.

”Jag vet inte riktigt hur jag lyckades med detta, men ja, jag hoppade runt och dansade innan du kom.” sa jag och kliade mig på huvet samtidigt som jag började rensa upp lite grejer. Becca hjälpte till och det gick faktiskt ganska snabbt. Hon hade med sig en jättefin korallfärgad klänning som slutade strax under rumpan, med öppen rygg. Jag tog en svart klänning som satt tight och slutade under rumpan, den hade en fin krage som satt typ som ett halsband. Jag vågade hennes hår så det såg ganska naturligt ut, men ändå fint och hon lockade mitt. Vi kletade på lite smink och när vi var klara började vi gå mot bussen, eftersom det var för långt för att gå. När vi kom dit var det några som stod utanför som rökte, Becca hälsade på några och sedan presenterade mig. Vi gick in och ganska snabbt hittade vi Michelle. Jag kramade om henne och hon besvarade kramen. Hon visade oss vart vi kunde ta dricka. Jag tog ett glas som redan var fyllt, jag tog en klunk och kände hur alkoholen brände i halsen.


Detta kapitel skulle igentligen upp igår, men jag hann aldrig innan alla kom.. Kapitel 3 kommer också upp idag om jag får 3 komentarer, comeon, jag vet att ni kan !

KOMENTERA för att göra mig glaaad.
Postat av: alexandra

haha är det okej om jag kommenterar dom tre kommentarerna? ;) vill ha mer nuuuuu!

2012-02-25 @ 14:30:30
URL: http://closetoyou.webblogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: