Forever Yours – Kapitel 7

Tidigare:

När vi var hemma så gick jag upp på mitt rum och satte på min dator och satte mig på sängen. Jag gick in på twitter och inget speciellt hade hänt. Jag hoppade till när min mobil tjöt ifrån sig ett ljud, jag tog upp den och såg att jag hade fått ett nytt sms. Jag låste upp mobilen och kollade på smset ”Tjenare Amanda, har du lust att ses nån dag? x /Will”



Nästa dag:
Jag vaknade av att ljuset från solen sipprade in i fönstret, jag kollade på klockan, den stod på kvart i nio. Det var ingen idé att föröka somna om så jag gick upp och hoppade in i duschen. Jag och Will hade bestämt att vi skulle ses idag. När jag kommit ut från duschen kletade jag på lite smink, plattade mitt hår och valde kläder. Efter det gick jag ner till köket och fixade frukost. Jag gick ut till vardagsrummet och satte på TV:n och Jersey Shore var på. Jag har kollat på det några gånger, men jag följer det inte direkt, så jag valde att kolla på det. När programet var slut och jag ätit upp min frukost var klockan tio. Jag skulle vara hos Will klockan 11, så jag valde att sappa runt lite. När det var dags att gå så gick jag ut till hallen och satte på mig mina älskade converse, eftersom denna vinter kommit så tidigt hade jag inte hunniit köpa några vinterskor och jag inte orkat köpa det efter, så har jag kört med converse hela vintern. Jag pluggade in mitt headset i öronen och satte på musik, det blev ”Hit the Lights” med Selena Gomez, jag tycker hon är grymt bra och jag skulle själv säga att jag var en Selantor, jag älskar Selena och min största dröm är att en dag träffa henne. Helt plötsligt såg jag hur folk började stirra på mig när jag gick förbi och sen kom jag på mig själv av att sjunga med i låten, jag kände in för att sluta så jag börjad hoppa och sjunga högt med i låten när refrängen kom.

Hit the lights, let the music move you, Lose yourself tonight, come alive. Let the moment take you, lose control tonigh, Hit the lights” sjöng jag för full hals och skrattade åt mig själv, detta måste sett helt sjukt ut.

När jag var framme så knackade jag på och Will kom och öppnade, han hälsade och gav mig en kram som jag besvarade. Jag tog av mig mina ytterkläder och vi gick upp till hans rum. Jag satte mig på hans säng och han satte sig på sängen bredvid mig. Vi började prata direkt om hur det hade varit osv. Efter ett tag bestämde vi oss att kolla film, det blev The Last Song. Vi gick ner till vardagsrummet och jag satte mig i sängen medans han satte på filmen. Han gick och satte sig brevid mig och la armen över mig. När filmen nästan var slut kände jag hur Will satte sin arm runt mig och jag lutade mig mot hans axel. Filmen tog slut och vi satt där en stund efter också och småpratade lite, men för det mesta vad det tyst. Vi bestämde oss för att gå ut en stund och när vi kom ut så började det snöa. Jag tog upp massa snö i mina händer och när han började gå kastade jag det på honom, han kollade bak på mig och kollade hatiskt på mig. Han tog upp en massa snö och började gå mot mig med ett retande flin på läpparna mot mig. Jag fnissade lite och började automatiskt backa bakåt tills jag slog i någonting hårt – väggen på huset. Jag stannade där och han kom emot mig, samtidigt som han kastade all snö så skrek jag till och duckade smidigt samtidigt som jag sprang därifrån. Jag han inte så långt innan jag kände hans händer runt min midja och några sekunder senare låg vi i en snödriva och skrattade. När jag märkte att han skulle resa sig upp så rullade jag över honom så jag hade ett grepp om honom, sen tog jag upp massa snö och tryckte upp i hans ansikte. Jag lutade framåt och viskade i hans öra ”Du trodde väl inte att du skulle vinna detta?” jag flinade mot honom och han gjorde detsamma. När vi lekt färdigt ställde vi oss upp och fortsatte gå. Vi gick in mot stan och satte oss vid ett fik, vi beställde varsin cappuccino, självklart fick vi mönster i grädden, som ett hjärta. Vi satt där på kaffeét i ca en timme och snackade bara. När vi var klara gick vi ut och började gå, mot vart vet jag inte.

”Hur ät det föresten med Ida?” frågade han plötsligt och bröt en pinsam tystnad.

”Det är väl bra, hon gjorde nyss slut med sin kille.” svarade jag och himlade med ögonen när jag kom och tänka på honom. Idas ex, Nick, och hon hade gått till och från varandra i över ett år. Han sviker hela tiden, och hon förlåter hela tiden. Dom kommer antagligen snart bli tillsammans igen.

”Aha, tråkigt då” sa han och jag ryckte på axlarna. Jag orkade inte berätta allt för han, fanns inte någon anledning till det.


”Vart är vi påväg?” frågade jag plötsligt när vi gått en stund och småpratat.

”Kommer du ihåg när vi var 7 år och rymde till skogen, och sen hittade vi ett place där vi var hela sommaren?” sa han och log.

”Omg, driver du?!” jag skrattade åt minnerna från den tiden.

Han skrattade och tog tag i min hand, han drog mig framåt i skogen och efter cirka en minut stannade han och vände sig mot mig. Jag log brett och kollade ut over stället. Det fanns så många minnen här!
"Det har är ju helt otroligt! Det finns så himla mycket minnen här." Sa jag och kramade honom hårt. Han bevarade kramen. "Den här platsen betyder mycket för mig, och antagligen for dig med."svarade han samtidigt som vi avslutade kramen. Jag satte mig på en sten och drog med mig Will brevid mig. Jag kollade runt samtidigt som jag tänkte på allt som hänt här. Jag kände hur min hand blev varm och såg att Will hade tagit min den. Jag mötte han blick och han öppnade munnen. "Jag har saknat dig, pandy" jag skrattade till vid nitt smeknamn. "Jag har saknat dig med." sa jag tillbaka till honom och han flinade. Han lutade sig fram och pressade sina läppar mot mina, kyssen var laddad och det kändes som om det bara var vi två i hela världen. 
Förlåt för födröjning , men det gick inte att lägga upp så jag valde att ändra några saker och det tog lite längre än jag trodde. Jag är i Falun hela veckan och vet inte om jag kommer inte kunna skriva något, men isf blir det ett kort kapitel. Hoppas ni gillar kapitlet. :)
Postat av: Bella

AWESOME!!!!!!!!

2012-01-30 @ 17:03:04
URL: http://bellaaan.blogg.se/
Postat av: alexandra(justin bieber novell)

ASBRA!

/alexandra (justin bieber novell)

2012-02-05 @ 10:46:11
URL: http://jbstory.webblogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: