Forever Yours - Kapitel 2

Tidigare:

-Hej gumman, sa Ida när hon svarade i telefonen.

-Morsan förbjöd mig att gå på festen och jag måste lämna tillbaka klänningen!

-Ofta, vad hände?

-Orkar inte förklara, men du måste hjälpa mig!

-Okej, såhär gör vi…

Två dagar senare

Jag vaknade med ett ryck när mitt alarm ringde. Jag gick ner till köket och tog en macka, gick upp på mitt rum utan att säga ett ord till min mamma och pappa som satt i köket och pratadem jag hade inte sagt så mycket till dom sen mitt bråk med mamma. Jag satte på datan och loggade in på twitter. Jag skrev en tweet ”Mission escape, started.” jag log för mig själv och ett tag senare gick in i duschen. När jag sedan kom ut så satte jag på mig min onepiece och satte upp håret i en slarvig knut. Jag gick ner till köket och hämtade något att äta, sa till min mamma att jag skulle ha slappdag och ville inte bli störd under dagen.

Jag gick upp på mitt rum och satte på musik på hög nivå och började packa i väntan på att mamma och pappa skulle åka och handla för kvällen, om hon trodde att jag skulle stanna hemma så trodde hon fel.

När mamma ropade att dom skulle åka och handla så ringde jag Ida och sa att jag skulle komma om 10 minuter, jag tog med mig väskan ner i hallen och började gå till bussen. När jag satt på bussen och skulle gå av kom jag på det, fan, jag glömde låsa min dörr, men jag kan inte åka tillbaka nu för då kommer mamma och pappa märka mig. Jag gick av bussen, Ida mötte mig vid busstationen. Vi gick snabbt hem till henne. Vilken tur att Idas föräldrar inte viste om att jag inte fick gå på festen, då slapp vi smyga.

När vi kom hem till Ida gick vi upp till hennes rum. Vi satte på både plattången och locktången. Jag tog fram klänningen som Ida hade fixat, sedan tog jag fram min sminkväska som jag hade tagit med mig. Jag började fixa en sotig look jag blev riktig nöjd faktiskt.  Jag plattade mitt hår och fixade volym i det så att det inte bara skulle hänga rakt. När jag var klar hjälpte jag Ida att locka hennes hår, det blev också riktigt bra. När vi var klara var det fortfarande en timma kvar tills vi behövde gå så vi tog fram hennes nya systemkamera som hon hade fått i julklapp. Vi tog både fina och lite flummiga bilder, vi la in bilderna på datorn, valde en av dom flummiga bilderna och la upp den på twitter med texten ”Party tonight! Mission escape completed”. Efter det övade vi även på att gå i våra nya klackskor så att vi inte skulle vingla så mycket, det hade varit pinsamt.

En timma senare satt vi på bussen, det hade stått ett gäng killar på busshållsplatsen som hade kommit fram och flörtat med oss. I början var det kul men efter ett tag blev dom lite väl klängiga så när bussen kom lät vi dom gå på först och sedan satte vi oss så långt ifrån dom som möjligt. Vi gick av vid slutstationen, centrum. Där bytte vi buss, med den åkte vi 2 stationer sedan var vi framme. Jag kände på mig att den här kvällen skulle bli kul!

När vi kom in var det fullt ös. Det spelades hög musik och många dansade, andra stod och pratade och skrattade med sina kompisar. Vi gick fram till Nicole och började prata med henne. Vi hade riktigt kul, vi tog även för oss av drickan som bjöds. Dom första glasen smakade inte gott men det spred en härlig värme i kroppen så vi fortsatte att dricka. Jag drack väldigt mycket och dansade och hade kul, Ida tog det lite lugnare än mig, hon var den förståndiga av oss två, men hon drack ändå. Vi dansade, skrattade och drack lite för mycket  i många timmar. Klockan slog 5 i tolv och alla började förbereda sig för 12 slaget, jag vände mig om och snubblade in i en kille jag sen började dansa med han, han var lång, muskulös och hade brunt halvlockigt hår, klockan slog tolv och alla började kyssa varandra, han ryckte på axlarna och kysste mig. Hans läppar var mjuka och man kände att han hade druckigt mycket han också. Efter en låt till bestämde jag, Ida och Nicole oss för att ta en liten promenad. Vi lyckades tränga oss igenom alla mäniskor. Att få andas lite frisk luft kändes skönt. Jag vinglade till lite och ramlade, jag fick med mig Nicole på fallet. Vi började skratta och hon reste sig upp och tog upp sin mobil, sedan ringde hon ett samtal.

-Vart shka vie gå dååh? Fnittrade Ida

-Kanshke dittååt, svarade jag och pekade åt vänster.

Vi började skratta och gick åt det hållet jag hade pekat. Helt plötsligt gick jag in i något hårt och kallt.

-AAAJ!!! Skrek jag och ramlade ner på marken.

Dom andra tittade förvånat på mig. Dom viste antagligen inte vad dom skulle göra. Jag gnuggade mig i pannan och kollade upp, typiskt, jag hade krockat in i en lyckstolpe. En liten stund senare hörde jag en röst jag inte kände igen.

-Behöver du hjälp?

-Eeh, vad det enda jag fick ur mig.

Personen tog tag i min arm och hjälpte mig upp. Jag tog en titt på vem det var som hade hjälpt mig. Jag kom fram till att det var en kille, han hade på sig solglasögon fast att det var mörkt ute. Han hade även en keps och en tjocktröja med luvan uppdragen över huvudet.

-Vhem ä dlu då? Frågade jag och fnittrade till.

-Vi skippar det så länge, sa han och log. Kom så hjälper jag dig hem, du ser ut att kunna behöva hjälpen, han blinkade till mig.

Jag försökte ta några steg men jag vinglade till och höll på att ramla, igen, så han tog tag under mina knän och runt min rygg och bar mig till hans bil. När vi båda satt i bilen tog han av sig sina solglasögon och tittade på mig.

-Gott nytt år, sa han och log. Jag tittade in i hans ögon och fastnade, jag hade aldrig sett så vackra hasselnötsbruna ögon förut. Han kollade fram och startade bilen.

Han frågade inte ens vart jag skulle, han hade väl tagit reda på de utan att jag märkte det. Jag var ju väldigt full så det var kanske inte så konstigt. Efter ett tag stannade han bilen, han hjälpte mig ut bilden och fram till dörren. Han plingade på, det hördes fotsteg och dörren öppnades. Det var mamma som öppnade.


Det här kapitlet har min Homie Bella hjälpt till med, hon kommer även ha en roll senare i novellen :)

Och komentera, I know u can ;)

Postat av: Milena

MER MER MER..... ASBRA!!!!!!!!!!! <3 <3 <3 <3

2012-01-05 @ 15:28:31
Postat av: Johanna

SJUKT BRA!! jkalwfsjal

2012-01-05 @ 16:03:28
URL: http://onedreamdirection.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: