Forever Yours – Kapitel 8


Tidigare:

"Jag har saknat dig, pandy" jag skrattade till vid nitt smeknamn. "Jag har saknat dig med." sa jag tillbaka till honom och han flinade. Han lutade sig fram och pressade sina läppar mot mina, kyssen var laddad och det kändes som om det bara var vi två i hela världen.





Hallå?” ropade när jag gick in i Idas hus och stängde dörren efter mig. Jag hörde ett duns i trappan.

Amandaaaa!” Plötsligt blev jag påhoppad av en kram.

Herregud, var får du all den där enegrin ifrån?” skrattade jag.

Vi gick till köket och kollade efter något att äta, men vi hittade inget. Vi bestämde oss för att åka till donken. När vi kommit dit så ställde vi oss i kön för att bestämma vad vi skulle äta, det belv snabbt våran tur för det var väldigt några där. Jag tog en Big Mac och Ida tog en Chicken burgare med varsin cola. Vi gick och satte oss vid ett ledigt bord och började äta. Vi pratade om kvällen och lite annat småprat.

Juste, jag träffade Will i förrgår i centrum!” sa jag plötsligt och Ida såg helt borta ut.

Will, han från typ stenåldern?” sa hon efter ett tag och jag skrattade åt hennes komentar.

”Ja precis, han” fick jag fram som svar efter jag skrattat.

Shit, det var länge sen! Vart var det han hade flyttat nu igen?” frågade hon jag jag tänkte efter.

I Canada nån stans.” svarade jag och hon nickade. Det blev tyst en stund tills Ida plötsligt öppnade munnen, för att sedan stänga den igen och börja le busigt.

haha det ser ut som om du smider en ond plan” påpekade jag till henne och hon avbröt sina tankar och kollade på mig. ”Vad tänkte du på?”

Inget, men var han snygg då?” hon blinkade med ena ögat till mig och flinade.

Jorå, helt okej.” sa jag och ryckte på axlarna medans hon rynkade pannan. ”Pfft, som han såg ut förut tror jag inte helt plötsligt han har gått och blivit helt okej!?” konstaterade hon och jag log åt henne.

Asså du är ju för gullig, okej, han är grymt het, du måste träffa honom!” erkände jag och hon nickade ivrigt. Vi åt upp våra hamburgare och fortsatte prata om honom, men jag undvek att ta upp något om igår. När vi ätit upp så åkte vi hem och började göra oss iordning för kvällen. Vi lockade varandras håt lite lätt, och sedan borstade vi ut lockarna så de skulle bli mjukare. När vi var färdiga med det satte vi på oss våra kläder och mina bestod av ett par ljusblåa stuprörsjeans med en vit tröja och en matinblå kofta till där jag drog upp armarna på. Som assecoarer hade jag ett tjockt armband på ena handen och på andra hade jag två vita pärlarmband i olika storlekar. Jag kletade på mig lite smink sprutade på mig lite parfym, sen var jag klar. Eftersom Ida var segare än mig på att välja kläder så var hon fortfarande långt ifrån klar. Jag lånade då hennes dator och loggade in på twitter klickade på ny tweet och började skriva.


@AmandaHeaven

”Going to party hard tonight with my friend  @JustIda . lol #wearebeasts”


Jag loggade ut och stängde ner datorn och kollade på Ida när hon fixade det sista. ”Du är inte lite seg brud, inte..” sa jag tillslut och hon slutade och flinade mot mig genom spegeln. ”Nej jag vet, jag är typ värsta superspeed tjejen!” svarade hon och jag skrattade högt. Hon drog sista dragen med mascaraborsten sen var hon klar.

Jättefint!” sa jag till henne, pussade henne på kinden och drog henne med mig ner för trappan. Vi tog på oss våra skor och ropade sedan att vi skulle sticka och då kom Idas mamma ut till hallen. ”Vill ni ha skjuss dit?” vi kollade på varanda och nickade sen.


asså shit jag är dålig på att uppdatera, men jag har vart sjuk och har typ bara sovit hela veckan! här får ni ett mellankapitel och ni nästa blir det fest då! vad tror ni händer?
KOMENTERA!

ny uppdatering kommer i helgen,
Postat av: Emma

Något spännande kanske? ;)

2012-02-17 @ 19:00:23

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: